maanantai 2. kesäkuuta 2008

Vakavia tunteita

Nyt miettiessäni nettideittiasiaa, olen aika hyvin tajunnut, kuinka vakava asia rakkaus - jopa ihastuminen oikeastaan on minulle. Ehkä sen vuoksi suhtaudun suurella epäluulolla ihmisiin, tässä tapauksessa miehiin, jotka suhtautuvat lemmenlurituksiin kovin kevyesti. Tai odottavat uuden nettitutun olevan potentiaalinen tyttöystävä parin mailin jälkeen. Toki aina voi ajatella, että lemmenluritukset ovat vain kohteliaampi tapa päästä vällyjen väliin. Mutta en ihan usko siihenkään. Varmasti aika monet netissä deittiseuraa hakevat kolmekymppiset ovat tosissaan liikkeellä. Mutta kai jossain menee raja sen välillä, että ylipäänsä haluaa seurustella kuin, että on jo lähes valmis seurustelemaan kivan kuvan kanssa? Kai tyttöystävän pitäisi olla muutakin kuin kaunis hymy ja kykenevä kirjoittamaan suht järkeviä mailejä? Kai sentään pitäisi tavata ennen kuin asettaa kuvitelmansa kovin ylös?

Koska rakkaus ja ihastuminen ovat (ehkä liiankin??) vakavia asioita minulle, huomaan ärtyväni tosi helposti, jos joku kuvittelee liikaa liian nopeasti. Minua ottaa päähän, että joku odottaa ihastuksen tulevan itsestään selvästi ja lähes ilmaiseksi. Joskus tunne toki tulee nopeasti, mutta aika harvoin. Yleensä vaaditaan luottamusta ja vähän pidempää tuntemista. Tai sitten vain tosi voimakasta fyysistä paloa. Mutta sitä harvoin tulee nettitreffeillä.

Kaikkein eniten minua kuitenkin ahdistaa vinkuna ja vonkaus. Saa olla tosissaan, muttei silti tarvitse tilittää ("olen läheisyydenkipeä ihminen.."), tai mennä liian pitkälle pelkän kuvitelmiin yhden kuvan perusteella ("olisi niin ihanaa pussailla") tai oikea vonkaus ("tulisit tänne mun luo vaikka taksilla"). Jos haluaa mennä treffeille tytön kanssa niin paljon seksikkäämpää on olla kohtelias, aktiivinen treffijärjestelyjen suhteen ja muutenkin tilanteen tasalla. Kuka nainen muka haluaa mennä ventovieraan nettitutun luo yöllä??? Varsinkin kun viime aikoina on annettu tuomioita ja uutisoitu useammastakin raiskauksesta ja vapaudenriistosta.

No joo. Oli silti ihan kivat treffit sen pojan kanssa, jota näin. Nähdään varmaan uudestaankin. Toiset treffit kertovat aina paljon uuden miehen kanssa. Joko tulee heti sellainen olo, että "EI" tai sitten voi ollakin aika kivaa. Nyt en oikein tiedä.

Ei kommentteja: