perjantai 4. heinäkuuta 2008

Unia ja ristiriitoja

LOMA alkoi. Eli tarkoittaa siis sitä, että kurssi loppui tänään. Tuli jopa vähän haikea olo. Vaikka ihanaa päästä ihan kunnolla lomalle. Mutta kurssi oli silti älyttömän kiva. Jotenkin hauskaa välillä keskittyä vain itsensä kehittämiseen eikä mihinkään työntekoon. Terapiakin oli tavallaan itsensä kehittämistä, muttei siltikään ihan sama juttu. Kielenopiskelu on enemmän aivojumppaa, ja ei pätkääkään henkilökohtaista, mikä on ainoastaan miellyttävää. Olen jotenkin miettinyt kaikkia ihmissuhdejuttuja todella vähän.

Toki mua vähän eksä-juttu vieläkin harmittaa, mutta jonkinlainen gloria siitä on omassa mielessä kadonnut. Näin taas eksästä unta, mutta se oli jollain tavalla negatiivissävytteinen. Siinä olimme yhdessä, mutta hän ei tullut ollenkaan toimeen kasvattivanhempieni kanssa. Toisaalta kyllä unessa kasvattivanhempani käyttäytyivät tosi hölmösti ja mieleen tulivat kaikki tilanteet, joiden takia meillä oli ongelmia asuessani vielä kotona. Vähän hassua oikeastaan, että unen "roisto" olikin kasvatti-isäni, jonka kanssa välit ovat nyt ihan kunnossa. Toki olemme monista asioista ihan eri mieltä edelleen, muttemme juuri keskustele niistä. Minä elän omaa elämääni ja heillä on siihen varsin vähän vaikutusta. Lähinnä ärtymykseni tulee tietynlaisesta konservatismista ja "insinöörimäisestä" ajattelusta. "Kun minä olen tehnyt näin, niin kyllä tämä toimintamalli sopii kyllä varmasti kaikille muillekin." Kasvatti-isäni on aina ollut aika huono kyseenalaistamaan omia näkemyksiään ja hänen mielipiteensä ovat paikoin aika jyrkkiä. Toisaalta hän on kyllä hyvä ihminen, välittää aidosti perheestään ja on avulias. Eli lähinnä vain täysin eri sukupolvea ja erilainen arvomaailma, ei sen kummempia ongelmia.

Mutta vielä eksästä. Ehkä olen vain luovuttanut nyt. Ei hän mitään muutoksia ole tekemässä, ja kun minä en halua olla mikään laastari, niin eipä kai tässä ole muita vaihtoehtoja kuin mennä eteenpäin. Lomalla sen ajattelu on tavallaan helppoa, kun elämä muuten on aika mukavaa. Siksi olisi kivempaa löytää joku uusi ennen kuin valahdan takaisin työstressiin ja kiireeseen.

Ei kommentteja: